Monday, January 14, 2008

Match 6 : i-FC vs Sri Kembangan : 3 - 4

Game pembukaan bagi tahun 2008, di mulakan dgn kekalahan 3-4. Starting yang agak kecewa disitu... Game yang telah di set oleh Jemmey bertempat di padang sekitaran flat2 yang di mana cuaca nya pada hari itu baru selesai hujan.. Dgn keadaan padang yang kurang memberangsangkan dan memberahikan...player2 sudah mula kejatuhan moral pada pandangan pertama..

Ini kerana sudah di jangka ader beberape player yang agak takut gusar serta gundah gulana dengan kehadiran air di padang.. Walau bagaimanapun, agak mengecewakan kerana ade seorang player yang memang di kenali dengan ketakutan pada air tojun yang sangat dalam, tapi dan malah takut juga pada air lopak yang tak kurang dari pada setengah kaki tingginya... Ini kah moral seorang player yang berbakat?hahaaha

Babak awal perlawanan dimulakan dengan menyaksikan Jalil yang jatuh tergolek membasahi seluruh badannya..huahua... Rentak permainan basah yang aku pun tak tau nak cakap macam mane kat sini menyaksikan cubaan pertama dari Fauzan ke gaawang gol ( gawang yer bukan geweng ) tetapi ditangkap oleh keeper pihak lawan pula.... malang bagi keeper...terlepas a plak bola..licin kot....maka jalil dengan riak wajah dan gaya rakus nya menyempurnakan peluang yang ader..1-1 (ntah gol pihak lawan gua tak remeber a plak)

Gol kedua diperolehi dari Raepong yang dah nak ujung2 padang baru nak sepak...terkene plak kaki keeper..masuk dalam gol ( "macam tu ajer gol" kata bulu kepada raepong sewaktu di dalam padang...raepong berkata "nak gaduh sat g, kita pi kua padang" )

Gol ketiga pula..ni yang nak cerita pasal legend ni...Midos. Setelah menyantap burger di persimpangan jalan, terdetik plak hatinya untuk bermain, walaupun tidak membawa baju setelah diasak dan dibakar2 oleh budak2 yang di luar padang..maka dia masuk...bommm...rembatannyeryer terkena kaki pihak lawan...trus terkeluar bola... peluang kedua..owh peluang kedua tidak sama sekali sedua di sia2kan...gelecek dulu keeper..ahh dgn mudah si legend menyepak..ahhh gol..lu memang legend la..... keputusan dah 3 -4.ketinggalan 1 lagi ( gol pihak lawan? ntah aku tak ingat, aku bukan pihak lawan, aku pihak korang )..

Dengan semangat membara.. untuk menyamakan keadaan..prettt..prett...prettttttt...ek eleh pengadil ni dah tiup plak..dah la tadi sume player dah sampai bole plak dia hilang...nasib bek ko pengadil.kalo aku bapak pengadil dah lame aku layang kan ko 1 kad kuning 1 kad merah..( 1 kad kuning- ko lambat , kad merah - kiteorang bayar ko, ko nak bg kiteorang men sekejap aje ) xpe.. tadahal..

maka macam tulah gamenyer...kalah...next game la plak eh kengkawan..

reaksi pali----player2 kurang bersemangat..., takut air kot, kurang rentak..defend ades....nape nak lari plak...haha

belasah ajer la labu...

18 comments:

Anonymous said...

kami rasa patut bg ikhwan main la...kalo dia ada mesti bole menang..bg je bola tinggi!!!

Anonymous said...

ikhwan houdinix tu ker...?nak suh dia men bola plak..kang dia siap bawak gitar kapak dia plak masuk padang...

Anonymous said...

kalo korg bwk gitar masuk padang..aku kenekan korg kad merah sumer...

Anonymous said...

hahah.. ikhwan kene main takraw baru terel... hahah... sbb cara dier nak lipat, cam gunting dalam lipatan tatkala gerimis mengundang... xpe guys.. nnt kite try lagik... ala... kalah tipis ke... try harder... "terlajak perahu bole kata" kata bulu anak pakcik ali...

Anonymous said...

sepatutnya 2-4 korang kalah..sbb nye korang ni nasib2 baik je..rembat ntah pape dari belah kiri gol dgn kelajuan 0.02 km/j pun bleh gol..striker tahap 0.5 bintang!!

Anonymous said...

dulu aku legend kat mmu sbb bila men je bnyk crowd2 cipap dtg bg sokongan..skrg ni bila men dgn pdg i nye team..tinggal harapan je nk tgk crowd2 cipap ni...mcm mana aku nk perform???

Anonymous said...

first time bila fali baros x men team kita kalah kan...(aku rasa sbb die dtg sokong la)

Anonymous said...

huhu cam best..
next match aku nak men..

ehem2.. striker ade kosong lg x?
=p

Anonymous said...

man, ko nak men striker ke? aku ni dah berkurun apply kat jale si manager tu..dah bape game pun tak dapat2 men striker...kalo ko masuk2 trus jadi striker...aku merajuk a..xnak men bola dah..bek aku g lepak bukit tinggi tak pun sunway..

Anonymous said...

korang nie mmg xder bakat main bola la...dgn geng2 nepal pun boleh kalah...

Anonymous said...

senang jer nak kalah kan korang nie...mcm xder jer

Anonymous said...

rilek la beb....ari tue hujan la.. aku malas nak main btol2...

Anonymous said...

midos score gol lepas makan berger aku...nampak sgt berger aku feng shui bagus....

Anonymous said...

peh power gile brader jual burger pon masuk blog..

aku nak men striker gak..
xleh men midfielder..
pancit..

Anonymous said...

sial..ader org potong line aku...babi btol

Anonymous said...

weh meor, ko sponsor a burger satu team..

Anonymous said...

saper2 nj beli rokok kat aku, aku jual 50sen sebatang...

Anonymous said...

pe brg men bola..men drum lagi best la!!